Мърчандайзинг услуги – кои са най-подходящите методи за вашия бизнес?
Мърчандайзинг услугите са основен похват за повишаване на продажбите и постигането на заложените цели и таргети, но много търговци, фирми и производители не са запознати с това, че има различни видове мърчандайзинг услуги и кой вид конкретно е най-подходящ за техния продукт. Макар и комбинацията от всички мърчандайзинг услуги да дава добри резултати, някои от каналите може да са по-скоро загуба на пари и време, докато други се представят много по-добре и с малко повече внимание ще постигнат невероятни резултати. Ние сме добре запознати с всички мърчандайзинг услуги и искаме да ви разкажем накратко за тях.
Накратко за мърчандайзинг услугите
Ако не сте запознати напълно с термина мърчандайзинг услуги, това са умишлените действия на търговеца да разположи своите продукти с цел да ги продаде на клиента. Мърчандайзинг услугите са приложими както офлайн (във физически магазини), така и онлайн. Мърчандайзинг услугите не включват само по-доброто разположение и позициониране на продуктите, но често определят и кои продукти е най-добре да се продават на клиентите и как да се формира цената им така, че тя да е привлекателна за клиента. Мърчандайзинг услугите може да бъдат категоризирани по много и различни критерии, но най-често срещаните типове са продуктов, търговски, визуален мърчандайзинг, дигитален и мултиканален. Макар и да има условно разделение между тези различни видове мърчандайзинг услуги, те се застъпват взаимно и работят в синхрон за да постигнете най-добрите и качествени резултати. Днес ще обърнем внимание на едно друго, също популярно разделение на мърчандайзинг услугите – спрямо продукта, който трябва да продадат.
Мърчандайзинг услуги за ежедневни стоки
Този тип стоки са популярни още като „convenience goods” и включват много и различни видове продукти в тях – от кафе и цигари до вестници, самобръсначки, тампони и много други. Определението на самата дума ни разяснява, че това са стоки, които са лесно достъпни от потребителите и клиентите ги закупуват лесно, без да се изисква особено усилие от тяхна страна. За тази цел помагат и мърчандайзинг услугите, разбира се. Например, ако ви се яде вафла и искате да си купите веднага, вие имате възможността да си вземете такава от супермаркета, на спирката, в магазина за цигари и алкохол, от вендинг машина и от много други места (зависи от позиционирането на бранда и използваните мърчандайзинг услуги и похвати). При покупката на такъв тип стоки, заради ниския ценови клас на продукта, потребителят често действа импулсивно или по навик. Мърчандайзинг услугите и похватите, които се прилагат при продажбата на такъв тип ежедневни стоки, целят да променят навика на потребителя и той да посегне към друга марка, различна от неговата „любима“. Някой от основните похвати на мърчандайзинг услугите, които се използват при позиционирането на такива стоки, са постигане на оптимален баланс цена-търсене и бавно покачване на цените. Увеличаването на точките за продажба е една от основните, работещи мърчандайзинг услуги, за да може винаги да сте предпочитан избор или изгодна алтернатива.
Мърчандайзинг услуги за стоки от категорията „импулсивни покупки“
Импулсивни покупки са всички стоки, които сме си купили извън нашия предварително подготвен списък за пазаруване. Различни проучвания показват, че импулсивните покупки при клиентите може да стигнат до 80% от общия брой покупки, които правят. Именно затова използването на мърчандайзинг услуги е изключително важно. Част от стратегиите, които се прилагат от мърчандайзинг услугите при позиционирането на продукти за импулсивни покупки, са излагане около касова зона (независимо дали на супермаркета, в бензиностанцията, в книжарницата). Важно е да споменем – за успеха на мърчандайзинг услугите в тази ниша от продукти, на клиента трябва да се предлагат стоки, които да не зависят от грамаж, опаковка, допълнителни екстри и бонуси, а просто да накарат клиента да се присегне към тях и да ги сложи директно на касата.
Мърчандайзинг услуги за т.нар. shopping products
Според определението на Филип Котлър в неговата книга „Основи на маркетинга“, това са всички продукти, които клиентът купува в процеса си на избор, сравнявайки ги с други продукти на база качество, стил, цена и други фактори. Тъй като цената на този тип стоки е малко по-висока, потребителите често прекарват повече време в проверка, проучване и сравнение, докато не открият най-добрия избор за себе си. При продажбата на този тип продукти се изисква използването на мултиканални мърчандайзинг услуги както офлайн, така и онлайн. Един от най-важните елементи при мърчандайзинг услугите за продукти от този тип е не толкова ниската цена, колкото създаването на добро потребителско изживяване с вашия бранд и продукт. Най-често срещаните продукти от тази категория, които използват мултиканални мърчандайзинг услуги, са много популярни – дрехи, обувки, смартфони, лаптопи, часовници, бяла техника, мебели и много други. Сами виждаме всеки ден, че маркетинговият микс от канали, които се използват за рекламирането и позиционирането на подобни продукти, включва не само мърчандайзинг услуги, но и много други. Определено този сектор от продукти изисква много работа с правилните маркетинг инструменти и мърчандайзинг услуги, за постигане на желаните резултати!
Мърчандайзинг услуги за специални, луксозни стоки
Не на последно място в нашата подредба на мърчандайзинг услуги спрямо продукта се нареждат всички стоки, които изискват голяма инвестиция и често масата от потребителите трябва да изберат внимателно, след планиране, проучване и спестяване на необходимата сума. Най-общо казано специалните стоки имат уникални характеристики и при тях името и марката са от особено значение. Едно уточнение – не е важно луксозните стоки да са изключително недостъпни като цена, но често са по-скъпи от други алтернативи на пазара и носят по-голяма печалба на търговеца. Мърчандайзинг услугите, които се използват при излагането на продукти от този вид, са отбрана селекция от методи, приложими и при продажбата на другите стоки, описани по-горе. Една от основните причини за използване на мърчандайзинг услуги за този вид стоки, е създаване на лоялни клиенти – а това е ключово важно за продажбата на стоки от този тип. Основните похвати на мърчандайзинг услугите, които се използват, са позиционирането на стоките и продуктите в лимитирани точки на продажба, създаване на таргетирани промоции, ексклузивен характер на продуктите и стоките и много други.
Мърчандайзинг услуги от ПРОФИ
За да можете да постигнете и надминете потенциала на вашия бизнес, вие се нуждаете от добри, работещи мърчандайзинг услуги, внимателно подбрани за вас. Не се колебайте и още днес се доверете на мърчандайзинг услугите на ПРОФИ. Ние разполагаме с дългогодишен опит в сферата на мърчандайзинг услугите и можем да ви предложим гъвкаво решение за вашия бизнес. Обадете ни се още днес или изпратете вашето запитване за мърчандайзинг услуги от ПРОФИ!
Мърчандайзинг услуги – кои са най-подходящите методи за вашия бизнес?
Накратко за мърчандайзинг услугите
Мърчандайзинг услуги за ежедневни стоки
Мърчандайзинг услуги за стоки от категорията „импулсивни покупки“
Мърчандайзинг услуги за т.нар. shopping products